グローバル・シテイズンシップ教育とSDGs: デンマークと日本の学校を通して

Research output: Chapter in Book/Report/Conference proceedingBook chapterResearchpeer-review

Komparativt studie af to cases med undervisning i bæredygtighed og globalt medborgerskab i hhv Danmark og Japan. Bidraget identificerer ligheder og forskelle, mht engagement i miljø-spørgsmål er der mange ligheder, den største forskel er forholdet til politisk engagement, der er stærkt nedtonet på den japanske side.
Translated title of the contributionUddannelse i globalt medborgerskab og SDG: Set gennem en dansk og en japansk skole
Original languageJapanese
Title of host publication国際理解教育と多文化教育のまなざし : 多様性と社会正義・公正の教育にむけて
EditorsTakeo Morimo, Seiji Kawasaki, Masanobu Kiritani, Kyoko Nakayama
Number of pages18
Place of PublicationTokyo
PublisherAkashi Shobo
Publication date15 Apr 2023
Pages46-63
Chapter3
ISBN (Print)978-4-7503-5571-9
Publication statusPublished - 15 Apr 2023

ID: 344329233