Af lyst eller nød. En etnologisk undersøgelse af integration mellem forskning og undervisning i praksis

Research output: Book/ReportReport

Standard

Af lyst eller nød. En etnologisk undersøgelse af integration mellem forskning og undervisning i praksis. / Damsholt, Tine; Sandberg, Marie.

Københavns Universitet, 2018. 184 p.

Research output: Book/ReportReport

Harvard

Damsholt, T & Sandberg, M 2018, Af lyst eller nød. En etnologisk undersøgelse af integration mellem forskning og undervisning i praksis. Københavns Universitet.

APA

Damsholt, T., & Sandberg, M. (2018). Af lyst eller nød. En etnologisk undersøgelse af integration mellem forskning og undervisning i praksis.

Vancouver

Damsholt T, Sandberg M. Af lyst eller nød. En etnologisk undersøgelse af integration mellem forskning og undervisning i praksis. Københavns Universitet, 2018. 184 p.

Author

Damsholt, Tine ; Sandberg, Marie. / Af lyst eller nød. En etnologisk undersøgelse af integration mellem forskning og undervisning i praksis. Københavns Universitet, 2018. 184 p.

Bibtex

@book{34a9aea69ebb447f849cca5f943229da,
title = "Af lyst eller n{\o}d.: En etnologisk unders{\o}gelse af integration mellem forskning og undervisning i praksis",
abstract = "Forskning og undervisning er universitetets to ligestillede hovedopgaver, der if{\o}lge Universitetsloven skal l{\o}ses i samspil. Vi unders{\o}ger i denne rapport, hvordan dette samliv foreg{\aa}r i universitetets hverdag – om det udfoldes af n{\o}d eller af lyst? Svaret er b{\aa}de-og og hverken-eller. Relationen mellem forskning og undervisning praktiseres p{\aa} mange forskellige m{\aa}der af b{\aa}de undervisere og studerende i hverdagen. Her flettes n{\o}d og lyst, idealer og realisme, vilk{\aa}r og motivationer, regler og fornyelse, rammer og traditioner sammen i enhver relation og konkret praksis. P{\aa} baggrund af analyser og indsigter har vi dog nogle bud p{\aa}, hvordan man kan sikre at parforholdet mellem forskning og undervisning fortsat udvikler sig i gunstig retning.",
author = "Tine Damsholt and Marie Sandberg",
year = "2018",
month = sep,
day = "5",
language = "Dansk",
isbn = "978-87-93510-26-5",

}

RIS

TY - RPRT

T1 - Af lyst eller nød.

T2 - En etnologisk undersøgelse af integration mellem forskning og undervisning i praksis

AU - Damsholt, Tine

AU - Sandberg, Marie

PY - 2018/9/5

Y1 - 2018/9/5

N2 - Forskning og undervisning er universitetets to ligestillede hovedopgaver, der ifølge Universitetsloven skal løses i samspil. Vi undersøger i denne rapport, hvordan dette samliv foregår i universitetets hverdag – om det udfoldes af nød eller af lyst? Svaret er både-og og hverken-eller. Relationen mellem forskning og undervisning praktiseres på mange forskellige måder af både undervisere og studerende i hverdagen. Her flettes nød og lyst, idealer og realisme, vilkår og motivationer, regler og fornyelse, rammer og traditioner sammen i enhver relation og konkret praksis. På baggrund af analyser og indsigter har vi dog nogle bud på, hvordan man kan sikre at parforholdet mellem forskning og undervisning fortsat udvikler sig i gunstig retning.

AB - Forskning og undervisning er universitetets to ligestillede hovedopgaver, der ifølge Universitetsloven skal løses i samspil. Vi undersøger i denne rapport, hvordan dette samliv foregår i universitetets hverdag – om det udfoldes af nød eller af lyst? Svaret er både-og og hverken-eller. Relationen mellem forskning og undervisning praktiseres på mange forskellige måder af både undervisere og studerende i hverdagen. Her flettes nød og lyst, idealer og realisme, vilkår og motivationer, regler og fornyelse, rammer og traditioner sammen i enhver relation og konkret praksis. På baggrund af analyser og indsigter har vi dog nogle bud på, hvordan man kan sikre at parforholdet mellem forskning og undervisning fortsat udvikler sig i gunstig retning.

M3 - Rapport

SN - 978-87-93510-26-5

BT - Af lyst eller nød.

CY - Københavns Universitet

ER -

ID: 202978661